وکیل

وکالت از راه دور

۵/۵ - (۱ امتیاز)

 

انجام وکالت از راه دور تحولی نوین در حوزه قضا و وکالت محسوب می‌شود و یکی از مباحثی است که امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته است. نبود وکیل متخصص در یک منطقه یا شهر، حساسیت پرونده‌های حقوقی، سرعت دسترسی،‌ و امکان پیگیری وضعیت پرونده از طریق اینترنت، از دلایلی است که باعث می‌شود نیاز به وکالت از راه دور تبدیل به یک ضرورت شود. با داشتن این امکان، همکاری موکل و وکیل به طرز قابل‌توجهی بهبود و گسترش می‌یابد.

قانون‌گذار در قانون به این امر اجازه داده است که بتوان بدون نیاز به رفت و آمد، یک وکالت را از راه دور تنظیم کرد. وکالت از شهری به شهری دیگر بسیار ساده‌ انجام می‌شود و نیاز به تشریفات خاصی ندارد.

چرا وکیل از راه دور

دسترسی در مناطق دورافتاده

برخلاف گذشته، بودن در شهرها و مناطقی که دسترسی به یک وکیل یا مجموعه حقوقی متخصص و قابل‌اعتماد نیست، مانع از احقاق حقوق شما نخواهد بود. با استفاده از وکیل از راه دور، در هر نقطه‌ای از کشور می‌توانید یک وکیل حرفه‌ای در کنار خود داشته باشید.

مبتنی بر بستر اینترنت

وجود زیرساخت اینترنت در کشور، نیاز به ارسال پستی و تأخیر در ارسال مدارک و مستندات وجود ندارد و قادر خواهید بود کلیه مدارک را بلافاصله بر روی تلفن همراه و کامپیوتر دریافت کنید. سامانه الکترونیکی ثمین دادبان اختصاصاً برای این منظور طراحی شده است.

پیگیری ۲۴ساعته

تیم حقوقی و اجرایی حق گرا، در تمامی ایام هفته آماده دریافت تماس‌ها و برگذاری جلسات آنلاین برای دریافت و بررسی درخواست‌های شما هستند. بر اساس تجربه فعالیت‌های حقوقی در طی سال‌های اخیر، این سیستم جوابگوی کلیه نیازهای موکلان بوده است.

بدون محدودیت در نوع پرونده

موسسه حقوقی حق گرا قادر به بررسی و پیگیری از راه دور هر مشکل حقوقی بوده و موضوع پرونده محدودیتی برای وکالت از راه دور در موسسه ایجاد نمی‌کند. پرونده شما با هر جزئیاتی به‌صورت الکترونیکی قابل بررسی حقوقی و وکالت خواهد بود.

 

مجموعه دفتر وکالت حق گرا

پیشنهاد ما در موسسه حقوقی حق گرا به شما اینست، در صورتی که پرونده ای در دادگاه دارید و یا می خواهید شکایتی را پیگیری نمایید با مراجعه به یکی از نزدیکترین  دفتر وکالت حقوقی حق گرا در شمال ، دفتر وکالت شرق و یا دفتر وکالت حقوقی شعبه غرب  تهران ، دفتر مرکز شهر حق گرا  که آدرس آنها در ذیل صفحه آمده از مشاوره وکلای پایه یک و قاضی های بازنشسته ما برخوردار شوید و یا با شماره تلفن همراه ۰۹۱۹۹۰۷۵۹۶۶تماس برقرار نمائید

 

وکیل غیر حضوری چگونه وکالتنامه ایرانیان خارج از کشور را تنظیم می کند؟

وکیل غیر حضوری برای وکالتنامه ایرانیان مقیم خارج کشور طوری در کشور ایران قانون گذاری شده است که ،

در خارج از کشور بتوانیم وکالت تنظیم کنیم ، سوالی که در این مورد برای بیشتر هموطنان عزیزمان پیش می آید این است که :

شخصی که خارج از کشور حضور داد چگونه می تواند در ایران وکیل غیر حضوری اختیار کند؟
شخصی که در شهر یا استان دیگری می باشد چگونه می تواند در استان دیگر وکیل اختیار کند؟
درصورتی که شخصی در خارج از کشور حضور دارد می تواند به چند طریق وکالت غیر حضوری اختیار کند:

  • ۱)وکیل برای ایشان وکالت نامه را تنظیم نموده و برای ایشان با پست به کشور محل اقامت ارسال می نماید و ایشان پس از امضا و ثبت اثر انگشت مجددا ان را پست می نماید.
  • ۲)در صورت وجود وکالت نامه از طرف ایشان نزد خانواده و اقوام از طرف ایشان به وکیل در خصوص موضوع وکالت داده میشود.
  • ۳)مراجعه به کنسول گری کشورمان در کشور محل اقامت و تهیه وکالت نامه.

بدون حضور شخص چگونه میشود در ایران به وکیل وکالت دهیم ، تا شناسنامه برایمان صادر شود.

و سوال دیگر مربوط به مفقود شدن شناسنامه ها می باشد.

برای پیگیری می توانید از دفاتر حفاظ منافع و یا سفارت خانه ها میتوانید به وکیلی در ایران وکالت بدهید.

آیا برای وکالت دادن به شخصی حضور وکیل لازم می باشد ؟

آیا برای دادن وکالت غیر حضوری حضور خود وکیل لازم است ؟

در صورتی که وکالت محضری باشد و در دفاتر اسناد رسمی تنظیم شده باشد ، نیازی به حضور وکیل نمی باشد و چنانچه در صورت دیگر وکالت به وکیل دادگستری داده شود ، وکالتنامه باید در حضور شخص وکیل امضاء شود.

 

نحوه گرفتن وکیل غیر حضوری از سایر استان ها و شهر ها چگونه است؟

به عنوان مثال اگر شخص صاحب چک،با کارخانه ای در خوزستان مراوده داشته و دچار اختلاف حساب شده و چک برگشتی در استان خوزستان داشته باشد بنا به قانون ،در هنگامی که چک برگشتی در استان خوزستان یا هر شهر و استان دیگر برگشت بخورد،صاحب چک میبایست به استان و شهر محل برگشت چک جهت شرکت در جلسه دادگاه مراجعه نمایید.

به خاطر مسافت طولانی،هزینه اقامت،هزینه ایاب و ذهاب بهترین پیشنهاد این است که شما به جای مراجعه و حضور در جلسه دادگاه به جای خود یک وکیل غیر حضوری را انتخاب و پس از ثبت وکالت نامه او را به عنوان وکیل به جای خود به دادگاه بفرستین.

در خصوص برخی پرونده ها از جمله طلاق توافقی ، وکالت از راه دور کاملا جا افتاده و کار به مراتب ساده تر است و نیاز به حضور وکیل در محل نیز نمی باشد و در تهران تمامی کارها انجام و نتیجه به شما اعلام خواهد شد.

مزایای وکالت غیر حضوری:

  • هزینه بسیار کم وکیل غیر حضوری در شهر ها و استان ها
    عدم هزینه ایاب و ذهاب
    خطر کمتر در طی مسافت ها بین شهر ها مخصوصا شهر ها و استان ها با فاصله بیشتر

استفاده از وکیل غیر حضوری به سبب تخصص و تجربه در کلیه امور حقوقی این امکان را به شما می دهد که در صورت وجود امکان صلح با طرف مقابل صلح نموده و یا برابر مقررات در خصوص موارد که حق با شما است موضوع دعوا و پرونده را به نفع شما به پایان برساند.همچنین بومی بودن و ساکن بودن وکیل در شهر یا استان مد نظر باعث می شود توانایی پیگیری ایشان در این موارد خیلی بیشتر شود.

در چه مواردی نمی توان از وکالت غیر حضوری استفاده کرد:

در پرونده های کیفری و موارد خاص مانند دعوای خیانت در امانت،ادم ربایی،نزاع دست جمعی، و… متهم یا شخص مورد اطلاع می بایست به شخص و یا با همراهی یک وکیل به دادسرا و یا دادگاه مراجعه نماید لازم به ذکر است در صورت عدم مراجعه متهم یا مطلع در دادسرا میبایست خود شخص نیز مراجعه نماید.برای پاسخ به سوالات خود با ما در تماس باشید.

وکالت غیر حضوری چگونه ممکن است؟

شما می توانید برای گرفتن وکیل در ایران یا سایر استان ها و شهر ها به صورت وکیل غیر حضوری اقدام نمایید یعنی با مشاوره تلفنی و تماس رایگان اول مشاوره گرفته سپس با امضا وکالتنامه به وکیل در ایران یا شهر دیگر در خصوص پرونده خود وکالت از راه دور یا غیر حضوری می دهد.
آیا امکان وکالت غیر حضوری در ایران وجود دارد

بله برای اینکه بتوانیم در داخل ایران یا سایر استان ها وکیل غیر حضوری اختیار کنیم یا به شخصی وکالت غیر حضوری بدهیم باید ابتدا مراحل ان را بدانیم

لذا گروه وکلای ما در این سالها توانست اند مشکلات هموطنان خارج از کشور را بدون مراجعه به داخل کشور انجام دهند.

وکیل غیر حضوری بهترین روش انتخاب وکیل در دوران کرونا

در شرایط کرونا و فاصله گزاری اجتماعی در کلیه مناطق ایران شما می توانید به جای مراجعه حضوری به سایر شهر ها و یا دادگاه جهت پیگیری پرونده های حقوقی خود با وکالت غیر حضوری و انتخاب وکیل غیر حضوری کلیه امور حقوقی خود را به ما بسپارید برای تماس با وکیل غیر حضوری و اطلاع از شرایط و مشاوره رایگان می توانید

 

امکان تفویض وکالت از راه دور

از جمله متداول‌ترین امور حقوقی ارائه وکالت‌های محضری در امور مختلف است وکالت‌نامه‌ها در دسته‌های مختلف تقسیم می‌شوند و به کمک آن‌ها می‌توان بسیاری از امور حقوقی خود را پیش برد.
برای انجام وکالت نامه‌های محضری می‌توان از راه دور و نزدیک اقدام کرد و افراد می‌توانند از راه دور به شخص دیگری وکالت دهند تا آن شخص کارهایشان را انجام دهد و پیش ببرد.

تفویض وکالت از راه دور

اگر دو نفر در یک شهر یا دو کشور مختلف باشند می‌توانند به را حتی به یکدیگر وکالت دهند این کار از شهری به شهر دیگر به کمک پست انجام می‌شود.
اگر بخواهیم وکالت را میان دو نفر که یکی از آن‌ها در ایران و دیگری در کشور خارجی باشد امضای وکالت نامه از طریقکنسول‌گری انجام می‌شود.
اگر کارشناس دادگستری و دادگاه تشخیص دهند که امضا جعل شده و وکالت نامه به صورت غیرقانونی تهیه شده است آن زمان وکالت نامه فاقد اعتبار می‌شود و فسخ خواهد شد.

 

یک پیام بگذارید