لوله باز کنی

کلاهبرداری چاه کنی / لوله بازکنی

Rate this post

کلاهبرداری، یکی از جرائمی است که به وفور، در روابط بین اشخاص اتفاق می افتد. این جرم، برای آن که واقع شود، باید سه عنصر مادی، معنوی و قانونی را دارا باشد؛ با این توضیح که، وجود اعمال متقلبانه و فریب خوردن شخص بزه دیده، در وقوع این جرم، الزامی است. قانون گذار، در قانون مجازات اسلامی، مجازات این جرم را حبس از یک تا هفت سال و پرداخت جزای نقدی، تعیین کرده است. یکی از انواع کلاهبرداری، جرم کلاهبرداری چاه کنی می باشد. چاه کنی، یکی از تخصص هایی است که افراد، در منازل خود، در موارد زیادی، به آن، نیاز پیدا می کنند. اما برخی اشخاص سود جو، از نیاز افراد، سوء استفاده کرده و از طریق چاه کنی، دست به اعمال متقلبانه ای زده و با این روش، اموال مردم را می برند. لذا، افرادی که نیاز به تخصص این اشخاص دارند، لازم است، قبل از انجام هرگونه اقدامی، اطلاعات لازم در خصوص موارد کلاهبرداری چاه کنی را داشته باشند تا در دام این افراد نیفتند.

با توجه به اهمیت این موضوع، در این مقاله، قصد داریم در ابتدا، جرم کلاهبرداری چاه کنی را توضیح داده؛ سپس، در ادامه، موارد و نحوه شکایت از این نوع از کلاهبرداری را بررسی کنیم. اگر در خصوص این موضوع، سوالاتی دارید، در این مقاله همراه ما باشید.

دفتر وکالت در تهران

به منظور دسترسی آسان شما به کارشناسان دفتر وکالت حق گرا ، ما در نقاط مختلف شهر تهران از جمله شمال ، شرق غرب و دفتر مرکزی با دسترسی های مناسب تامین نموده ایم که می توانید با استفاده از مسیر یابهای ایرانی نزدیکترین محل را انتخاب نمایید.

همچنین شما می توانید با ارسال سوالات خود را در خصوص کلاهبرداری در انواع مختلف آن و نیز هر گونه سوالی که در مورد امور خانواده ، ملکی و… داشته باشید در سایتهای این گروه ( hagh-gara.ir و haghgara.com )، به صورت رایگان از مشاوره وکیل های حق گرا بهرمند شوید و یا جهت مشاوره با شماره تلفن های ذیل و یا وشماره ۰۹۳۶۴۶۸۸۸۶۱تماس بگیرید .پیش از هر اقدامی، از مشورت با وکلای مجرب حق گرا غافل نشوید.

جرم کلاهبرداری چاه کنی

قبل از آن که جرم کلاهبرداری چاه کنی را تعریف کنیم، در ابتدا، لازم است جرم کلاهبرداری را بررسی نماییم. به موجب ماده ۱ قانون تشدید مجازات مرتکبین اختلاس، ارتشا و کلاهبرداری، هرکس از طریق حیله و فریب، دست به انجام مانور های متقلبانه بزند و از طریق این راه، مال دیگری را ببرد، مرتکب جرم کلاهبرداری شده است. لذا، جرم کلاهبرداری، دارای سه رکن مهم فریب خوردن شخص زیان دیده، اعمال مانورهای متقلبانه توسط شخص کلاهبردار و بردن مال دیگری است.

قانون گذار، ضمانت اجرای سنگینی را برای جرم کلاهبرداری چاه کنی، در قانون، پیش بینی کرده است. مجازات جرم کلاهبرداری، در قانون تشدید مجازات مرتکبین اختلاس، ارتشا و کلاهبرداری و قانون مجازات اسلامی، مشخص شده است. به موجب ماده ۱ قانون تشدید مجازات مرتکبین اختلاس، ارتشا و کلاهبرداری، فرد کلاهبردار، علاوه بر رد اصل مال به صاحب آن، به حبس از یک تا هفت سال و پرداخت جزای نقدی، معادل مالی که اخذ کرده است، محکوم می شود.

همچنین، مجازات دیگری برای این جرم در قانون مجازات اسلامی، در نظر گرفته شده است. به موجب ماده ۳۶ قانون مجازات اسلامی، حکم محکومیت قطعی، در جرایمی مانند کلاهبرداری بیش از یک میلیارد (۱.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال در صورتی که موجب اخلال در نظم یا امنیت جامعه نشده باشد؛ در یکی از روزنامه های محلی در یک نوبت منتشر می گردد.

همچنین، راه های اثبات کلاهبرداری، در قانون مجازات اسلامی تعیین شده است. به موجب ماده ۱۶۰ قانون مجازات اسلامی، ادله اثبات جرم کلاهبرداری چاه کنی، اقرار، شهادت، و سوگند(صرفا از جنبه مالی) می باشد. بنابراین بزه دیده، برای این که بتواند ضرر خود از کلاهبرداری چاه کنی را جبران کرده و اثبات کند که شخص کلاهبردار از طریق اعمال متقلبانه، وی را فریب داده و مالی از او را برده است، باید از طریق ادله اثبات دعوا، این موضوع را اثبات نماید.

بیشتر بدانیم :کلاهبرداری در فضای مجازی/  کلاهبرداری اینترنتی

موارد کلاهبرداری چاه کنی

در بخش قبل، جرم کلاهبرداری چاه کنی را تعریف کردیم و گفتیم اگر شخص کلاهبردار چاه کن، از طریق اعمال متقلبانه، مال دیگری را ببرد، مرتکب جرم کلاهبرداری چاه کنی شده و مجازات جرم کلاهبرداری در قانون، حبس می باشد . حال در این بخش، قصد داریم موارد کلاهبرداری چاه کنی را توضیح دهیم.

کلاهبرداری به روش مرگ چاه  کن : در این روش، افراد کلاهبردار، یک نفر از میان خودشان را به قصد لایروبی و پاک سازی چاه، به داخل آن می فرستند. بعد از گذشت مدت زمانی، اعلام می کنند که اتفاقی افتاده و احتمالا شخصی که به داخل چاه فرستاده شده، در چاه، دچار حادثه شده است؛ مثلا ممکن است، به دلیل گاز های سمی داخل چاه، دچار خفگی شده باشد.

سپس، یک نفر به داخل چاه می رود و جسد وی را بیرون می کشد. ( این در حالی است که تمام این ها ،صحنه سازی می باشد) در این زمان، شخصی که درخواست چاه زکن داده بود را تهدید می کنند که شکایت خواهند کرد و چون معمولا کارگر، بیمه نشده است، شخص متقاضی، نگران می شود.

در این وضعیت، چاه کن، پیشنهاد درخواست مبلغی، بابت حق السکوت می کند. متاسفانه، بسیاری از افراد، در این وضعیت، فریب شخص کلاهبردار را خورده و مبلغی را به وی پرداخت می کنند. برای آن که در دام این اشخاص نیفتید، لزوما از مراکز معتبر، درخواست چاه کن کرده و در صورت بروز حادثه، مراکز انتظامی را مطلع نمایید.

افزایش بی مورد قیمت : اشخاص کلاهبردار، در ابتدا قیمت پایین تری، نسبت به سایر شرکت ها به شخص متقاضی پیشنهاد می کنند. اما به محض رسیدن به محل مورد نظر، با آوردن دلایل مختلف برای مشتری، مانند استفاده از وسایل مختلف و تخصص چاه کنی، قیمت خود را افزایش می دهند. افزایش قیمت، از رایج ترین موارد کلاهبرداری چاه کنی و لوله باز کنی است که در صورت بروز این موضوع می توانید با تنظیم شکواییه کلاهبرداری، از فرد خاطی شکایت نمایید.

استفاده از سه نظام لوله باز کنی: فنر سه نظام لوله باز کنی، اصطلاحاتی است که در کلاهبرداری لوله باز کنی، کاربرد دارد. به این صورت که فرد لوله بازکن، به ظاهر از فنر معمولی استفاده می‌ کند، اما بعد از آن می گوید که مشکل، رفع نشده و لازم است که از دستگاه دیگری، به‌ نام فنر سه نظام استفاده بشود.

نهایتا، هم ادعا می‌ کند که به دلیل گرفتگی زیاد، مجبور شده است که تعداد زیادی از این نوع فنر را استفاده کند و بابت هرکدام هم مبلغ زیادی از مشتری دریافت می کند. در این شرایط، مشتری، راه دیگری، جز پرداخت هزینه ندارد. برای آن که در دام این اشخاص نیفتید، معمولا قبل از انجام کار، از چند متخصص لوله بازکن، برای مشکل ایجاد شده، مشورت بگیرید.

استفاده از فنرهایی با جنس های مختلف: در این روش، فرد کلاهبردار، ادعا می کند که از فنر صنعتی یا فولادی استفاده کرده، در صورتی که جنس تمام فنرها یکسان بوده و فنری به نام صنعتی، فولادی و یا مواردی از این قبیل وجود ندارد. در این حالت، نباید مبلغ زیادی بابت آن گرفته شود، چون جنس تمام فنر ها یکسان است.

محلول شیمیایی راهکار کلاهبرداری لوله باز کنی: این روش، معمولا اولین راه افراد لوله بازکن کلاهبردار، است. بعضی افراد، با مراجعه به محل مورد نظر، در ابتدا، خود را مشغول به انجام کار، نشان می دهند، اما بعد از مدتی، اعلام می کنند، نتوانستند آن را حل نمایند. بنابراین، می گویند باید از محلول کمیابی که به ندرت یافت می‌ شود و بسیار هم کار آمد است استفاده کنند.

بعد از ریختن مایع به داخل لوله فاضلاب، به سرعت مشکل گرفتگی حل می‌ گردد. اما این روش، علاوه بر ایجاد هزینه زیاد برای مشتری، باعث می‌ شود که لوله‌ ها در طول زمان کوتاهی، دچار تخریب و پوسیدگی شوند. این روش، آخرین راه حل شرکت های معتبر است؛ بنابراین، مواظب باشد، فریب افراد کلاهبردار را نخورید.

بیشتر بدانیم : اثبات کلاهبرداری در معامله

تشخیص لوله بازکنی های حرفه ای از کلاهبرداران

برای تشخیص این افراد در نظر گرفتن چند نکته ساده کارایی خواهد داشت. با وجود تبلیغات گسترده شرکت های کلاهبرداری لوله بازکنی، همچنان چند راهکار ساده به شما کمک می کنند که به دام این مراکز نیفتید:

پس از ورود این افراد، از آن ها بخواهید که تعرفه ها و هزینه دستمزد خود را اعلام کنند و میزان خرابی موجود را پیش از انجام هر گونه خدماتی مشخص نمایند.
به تجهیزات و وسایلی که این افراد به همراه می آورند، دقت کرده و از متناسب بودن آن ها با مشکلات موجود در سیستم آب و فاضلاب اطمینان حاصل کنید. شما می توانید، پیش تر در رابطه با این دستگاه ها اطلاعاتی کسب کنید.
شرکت های کلاهبرداری لوله بازکنی اغلب ضمانتی برای انجام فعالیت های خود ارائه نمی کنند. این مسئله هم نشان دهنده توانایی پایین آن ها است و هم به عنوان یک روش تشخیصی برای شناخت کلاهبرداران این عرصه مورد توجه قرار می گیرد.

بیشتر بدانیم : مراحل شکایت کلاهبرداری

جمع بندی

در دنیای امروز سو استفاده های مالی در همه عرصه های شغلی وجود دارد. در صورت عدم آگاهی با قوانین موجود، تعرفه های و نرخ نامه های قانونی و… خسارات مالی بسیار زیادی به شما وارد می شود. برای پیشگیری از بروز هر گونه کلاهبرداری لوله بازکنی، برای استفاده از خدمات این شرکت ها، از آشنایان خود پرس و جو کرده و با کسب اطلاعات دقیق آن ها را انتخاب کنید. همچنین می توانید، برای کسب اطمینان بیشتر با مرکز مورد نظر تماس گرفته و از آن ها در رابطه با مشکلات ایجاد شده چند سوال فنی بپرسید و با این روش دانش و آگاهی آن ها را محک بزنید. به این ترتیب فریب کلاهبرداران فعال در زمینه لوله بازکنی را نخواهید خورد.

یک پیام بگذارید