وکیل سرباز فراری

۵/۵ - (۲ امتیاز)

وکیل سرباز فراری

طبق ماده ۵۹ قانون مجازات جرائم نیروهای مسلح؛ در مواقعی که کارکنان نیروهای مسلح و یا سربازان وظیفه در زمان صلح به مدت ۱۵ روز مرتکب غیبت شوند، نامه فرار از خدمت آنان به دادسرای نظام ارسال خواهد شد و شخص مذکور تحت تعقیب قرار خواهد گرفت.

سربازی که به عنوان فراری شناخته میشود، محکوم به حبس از ۳ماه تا ۱ سال و یا ۳ ماه تا ۱ سال اضافه خدمت خواهد خورد. اما چنانچه شخص در زمان صلح خود را معرفی کرده باشد به این صورت با او برخورد خواهد شد، در زمانی که شخص خاطی در مدت زمان ۶۰ روز خود را به یگان خود معرفی کند، پرونده وی به دادسرا نظامی ارجاع داده نمیشود و تنها به ازای هر روز غیبت،۲ روز اضافه خدمت خواهد خورد این اضافه خدمت بیشتر از ۳ ماه نخواهد شد اما در زمانی که سرباز وظیفه در گذشته سابقه فرار از خدمت هم داشته و باز هم مرتکب این عمل شده است توسط قانوگذار به حبس از ۲ تا ۶ ماه محکوم خواهد شد.

بیشتر بدانیم :مشاوره حقوقی سربازی و نظام وظیفه


مجموعه دفتر وکالت حق گرا

پیشنهاد می گردد در صورتی که پرونده ای در دادگاه دارید و یا می خواهید شکایتی را علیه فردی تنظیم نمایید ، با تماس با دفاتر گروه حق گرا کار را به وکلای پایه یک دادگستری حق گرا بسپارید.

 

در تهران نیز می توانید به یکی از نزدیکترین  دفتر وکالت حقوقی حق گرا در شمال ، دفتر وکالت شرق و یا دفتر وکالت حقوقی شعبه غرب  تهران ، دفتر مرکز شهر حق گرا  ، پیگیری موضوع را به وکلای با تجربه ما بسپارید تا وکلای ما بتوانند در احقاق حق به شما کمک نمایند. ما آماده ایم در انواع پرونده های مربوطه به خانواده،ملکی ، حقوقی ، جزایی و…در کنار شما باشیم.

برای طلاق توافقی توسط گروه وکلای حق گرا نیازی به حضور شما در جلسات مشاوره و دادگاه وجود ندارد و ما با کمترین زمان پرونده شما را بدون نیاز به درگیری فکری شما به سرانجام می رسانیم. فقط کافیست با شماره تماس ۷۷۲۱۲۴۴۵-۰۲۱  و ۰۹۱۹۹۰۷۵۹۶۶ تماس داشته باشید


مطابق با ماده ۷۶ قانون مجازات جرائم نیروهای مسلح؛ منظور از عذر موجه مندرج در این قانون مواردی است از قبیل:
‌الف – بیماری مانع از حضور.
ب – فوت همسر، پدر، مادر، برادر، خواهر و اولاد (‌در زمانی که عرفاً برای مراسم‌ اولیه ضرورت دارد) و همچنین بیماری سخت یکی از آنان (‌درصورتی که مراقب دیگری ‌نباشد و به مراقبت وی نیاز باشد.

ج – ابتلاء به حوادث بزرگ مانند حریق، سیل و زلزله.
‌د – در توقیف یا حبس بودن.

با توجه به مواد قانونی یاد شده، در صورت فرار سرباز از خدمت سربازی، مشارالیه مشمول مجازات بوده و در این گونه موارد با بهره گیری از یک وکیل پایه یک دادگستری و اخذ مشاوره حقوقی می توان با دقت و تخصص وکیل، علت فرار را با یکی از موارد معاذیر موجه توجیه نمود و سرباز فراری را از تحمل مجازات رهانید یا حداقل مجازات را برای ایشان دریافت نمود.

بیشتر بدانیم : :  معافیت کفالت 

یک دیدگاه در “وکیل سرباز فراری”

  1. سلام
    پسر خاله من حین سربازی از طریق مسئول تربیت بدنی پادگان به مسابقه دعوت می شود و طی آن دچار شکستن نازک نی شد. اگر تمامی هزینه های مربوطه برای عمل از طریق بیمه داده شده باشد سوال من اینست که آیا می شود به لحاظ عدم رعایت ایمنی شکایت کند .

یک پیام بگذارید