وکیل خوب

وکیل تبدیل وضعیت ایثارگران

۴/۵ - (۳ امتیاز)

تبدیل وضعیت ایثارگران به چه شیوه ای می باشد ؟

به صورت کلی تبدیل وضعیت شیوه ای از ارتقای وضعیت کار و در امد افراد در سازمانهای اداری و دولتی می باشد ، بدین صورت که این افراد بعد از استخدام در سازمانهای اداری و دولتی می توانند با توجه به سابقه خود و همچنین استفاده از امتیاز ایثارگری درخواست تبدیل وضعیت خود از قرار دادی به پیمانی و همچنین از پیمانی به رسمی ازمایشی و همچنین رسمی کامل را خواستار باشند . در این مقاله با معرفی وکیل تبدیل وضعیت ایثارگران تلاش می شود در مسیر ارتقاء شغلی و تبدیل وضعیت این عزیزان اطلاعات مختصری ارائه شود . وکلای گروه حق گرا آماده هستند با تمام توان از حقوق شما دفاع نمایند

شرایط تبدیل وضعیت با توجه به مرتبه ای که فرد در ان قرار دارد می تواند متفاوت باشد بدین صورت که فرد اگر در مرحله قرار دادی باشد باید دارای یک سری از شرایط برای تبدیل وضعیت به پیمانی باشد. برای اطلاع بیشتر در این رابطه به بررسی تمامی مواردی که در مورد انواع مراتب کاری یعنی قرادادی ، پیمانی و رسمی می پردازیم .

قرار دادی :

منظور از قراردادی به صورت کلی شرایطی می باشد که در ان افراد به صورت قراردادی به استخدام دستگاههای ادارای و دولتی در می ایند ، منظور از قراردادهای اداری به صورت کلی یکی از انواع قرار داد می باشد که در ان فرد با قرار دادهای با مدت محدود به استخدام دستگاههای اداری و دولتی در می آید این نوع از قرار دادها معمولا در صورت نیاز سازمان مربوطه دوباره تمدید شده و هر وقت فرد دیگر در ان سازمان یا اداره دولتی دیگر لازم نباشد فرد معمولا باید محل کار خود ترک نماید . مرجع حل اختلاف در این رابطه معمولا اداره کار می باشد .
پیمانی :

مورد دیگر در این مورد قرار داد کار پیمانی می باشد بدین صورت که فرد به شیوه ای در سازمان یا اداره مربوطه مشغول به کار می باشد .

به صورت کلی قرارداد کاری همان نوع از قرادادی می باشد که طی ان فرد با شرایط و حقوق بهتری با قراردادهای بلند مدت تری در این رابطه مشغول به کار می باشند .

در ای نمدت فرد باید حداقل سه سال و یا تا ده سال هم می تواند در این وضعیت درخواست تمدید قرارداد خود را بنماید . در این رابطه اگر کارمند به مفاد قرارداد پای بند نباشد و همچینن کارفرما از وی راضی نباشد می تواند قرار داد را تمدید ننماید .

رسمی :

مورد دیگر در ای زمینه قرار داد رسمی می باشد ، قرارداد رسمی می باشد ، این نوع قرار داد خود به سه نوع قرارداد کوتاه مدت ، میان مدت . بلند مدت تقسیم می شود ، در حقیقت در صورتی فرد به صورت قرار داد رسمی پذیرفته شود دیگر به صورت دائمی تحت شرایط استخدامی بوده و اگر در هنگام کار هیچ کدام از تخلفات قانون استخدامی کشوری را انجام ندهد تا زمان بازنشستگی می تواند در این اداره یا سازمان با حقوق ثابت مشغول به کار باشد.

قراداد رسمی در این زمینه دارای شرایط متفاوتی می باشد که در ادامه بدان ها می پردازیم ؛ براساسا قانون فرد بعد از قرار داد پیمانی باید دوباره به مصاحبه رسمی رفته ومصاحبه وی در دو نوبت انجام می شود .

بعد از قبولی در مصاحبه و در صورتی که فرد فاقد مشکلات خدمت سربازی نباشد و همچنین در این رابطه هیچ گونه سابقه کیفری و یا اعتیاد به الکل و مواد مخدر را نیز نداشته باشد ابتدا به مدت ۵ سال به صورت رسمی و آزمایشی مشغول کار می شود وبعد از ان قرار داد وی دائمی و تا زمان بازنشستگی می گردد .

 

دفتر وکالت در تهران

در صورتی که درگیر پرونده طلاق هستید می توانید پیگیری آن را وکلای حق گرا بسپارید و اگر به صورت طلاق توافقی باشید وکلای ما آمادگی دارند تا پرونده شما را در دادگاه در دست بگیرند .  همچنین شما می توانید با ارسال سوالات خود را در خصوص بذل مهریه در طلاق توافقی، نیاز به حضور در جلسات دادگاه  و کلاً هر گونه سوالی که در مورد امور خانواده داشته باشید در سایتهای این گروه ( hagh-gara.ir و haghgara.com )، به صورت رایگان از مشاوره وکیل های حق گرا بهرمند شوید و یا جهت مشاوره با شماره تلفن های ذیل و یا وشماره ۰۹۳۶۴۶۸۸۸۶۱ تماس بگیرید .پیش از هر اقدامی، از مشورت با وکلای مجرب حق گرا غافل نشوید.

وکیل تبدیل وضعیت ایثارگران

گروه تخصصی وکلای دیوان در این موارد می تواند صفر تا ۱۰۰ امور شما را در سازمانها و ادارات دولتی ودر صورت لزوم در هنگام طرح شکایت در مراجع قضائی در این رابطه به عهده بگیرند .

برای ایثارگران در این رابطه امتیازاتی تعیین شده است از جمله اینکه شرایط تبدیل وضعیت آنها در سازمانها و ادارات دولتی بسیار راحت تر از سایر افراد می باشد برای مثال در این مورد برای تبدیل وضعیت از قرادادی به پیمانی شرط سنی نداشته و همچنین در صورتی مدرک تحصیلی مورد نظر را نیز نداشته باشند می توانند تبدیل وضعیت شوند . در این زمینه اگر در اداره سازمان مربوطه به هر دلیلی نخواهد در خصوص تبدیل وضعیت فرد اقدام نمایند می توانند به دیوان عدالت اداری طرح شکایت نمایند.

در این مورد وکیل تبدیل وضعیت ایثارگران می تواند کلیه امور پرونده وی را با تعهد به نتیجه به عهده گرفته و در این رابطه اقدام به انجام امورات .وی در دیوان عالی کشور بنماید . در دیوان عالی کشور ارای صادره قابل اعتراض در مرجع تجدید نظر می باشند بدین صورت که در صورتی که در مرحله بدوی نیز نتوانند به هر دلیلی حکم الزام به درخواست تبدیل وضعیت فرد را دریافت نمایند در مرحله تجدید نظر این امر شدنی می باشد.

شکایت تبدیل وضعیت ایثارگران

تبدیل وضعیت ایثارگران ، یکی از عوامل مهمی است که باید به آن توجه ویژه داشت . در خصوص تبدیل وضعیت نیرو های مسلح ، باید افزود که : با توجه به مرتبه ای که ایثارگر دارد ، شرایط تبدیل وضعیت متفاوت می باشد . به این معنی که ، چنانچه فرد در مرحله قراردادی باشد ، حتما باید یک سری از شرایط را برای تبدیل وضعیت خود از قراردادی به پیمانی ، داشته باشد .

به طور کلی ، می توان گفت که : تبدیل وضعیت در واقع شیوه ای از ارتقای وضعیت درآمد و کار افراد ، در سازمان های دولتی و اداری می باشد ، به این معنی که افراد بعد از استخدام در سازمان های دولتی و اداری ، می توانند با عنایت به سابقه خود و با استفاده نمودن از امتیاز ایثارگری ، درخواست تبدیل وضعیت خود از وضعیت قراردادی به پیمانی ، و از وضعیت پیمانی به رسمی آزمایشی ، و در نهایت رسمی کامل را ، خواستار باشند .
نکته حائز اهمیت دیگری که باید ذکر کرد: احراز نمودن مصداق ایثارگری و همچنین تشخیص دادن از کارافتادگی مشمولان ، در چهارچوب قوانین نیرو های مسلح و بر طبق آیین نامه ای است که از جانب وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو های مسلح و با همکاری نمودن بنیاد و همچنین ستاد کل نیرو های مسلح ، تهیه می شود و در نهایت به تصویب هیات وزیران می رسد .

در کدام مرجع می توان در خصوص تبدیل وضعیت ایثارگران ، شکایت نمود ؟

بی شک برای یافتن پاسخ این سوال ، نیاز است که افراد با وکیلی ماهر و مجرب مشورت کنند و از دانش و تجربه او در این زمینه بهره مند گردند . وکیلی زبده و کارآزموده که بر قوانین مربوطه و همچنین رویه دادگاه ها ، تسلط کافی دارد و می تواند با استفاده از دانش و تجربه ای که در حل پرونده ها کسب نموده ، بهترین و کم دردسر ترین راه حل ممکن را ، به موکل خود نشان دهد . وکیل تبدیل وضعیت ایثارگران ، در پاسخ به این سوال باید اشاره کند که : آن دسته از کارکنان دستگاه هایی که با سامانه کارمند ایران هستند ، برای اعلام نمودن شکایت خود ، می توانند به سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ، مراجعه نمایند و سایر کارکنان هم ، برای اعلام نمودن اعتراض شان در مورد تخلفات احتمالی به دیوان عدالت اداری باید مراجعه کنند. در این زمینه ، تا کنون اقداماتی صورت گرفته و دیوان هم ، رای صادر کرده است. در واقع تبدیل وضعیت کارکنان ایثارگر ، تکلیفی قانونی است یعنی هیچ مدیری ، نمی تواند از آن با اختیار خود سر باز نماید .

با توجه به پیچیدگی این موضوع ، شایسته است افراد پیش از هر اقدامی با وکیلی کاربلد و متخصص ، در خصوص مسئله خود صحبت کنند و در نهایت طی نمودن ۰ تا صد مراحل پرونده شان را به او بسپارند .

شکایت به دیوان عدالت اداری رای تبدیل وضعیت ایثارگران

به استناد بند (د) تبصره (۲۰) قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور در راستای اجرای بند (ذ) ماده (۸۷) قانون برنامه ششم توسعه، کلیه وزارتخانه‌ ها، سازمانها و دستگاههای اجرایی، مؤسسات و شرکت های دولتی و ملی شده تحت پوشش و یا مدیریت دولتی و…مکلف شده اند،خانواده‌ های شاهد، جانبازان و آزادگان، همسر و فرزندان شهدا و جانبازان که به صورت پیمانی، قرارداد انجام کار معین یا شرکتی در دستگاه های اجرایی شاغل می باشند ، درصورت شرایط زیر :

موفقیت درمراحل گزینش
دارا بودن شرایط و صلاحیت ها عمومی
شاغل تا پایان بهمن ‌ماه سال ۱۴۰۰ در آن دستگاه تمدید آن در سال ۱۴۰۱
داشتن بیمه
مشمول قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران ودارا بودن سابقه شش ماه حضور در جبهه

و در صورت وجود پست سازمانی بلاتصدی وداشتن سهمیه و مجوز استخدامی وبا رعایت مراتب شایستگی و فرصت‌ها ی برابر، جهت استخدام رسمی آن ها اقدام نمایند و به همه دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده است .

شرکت‌های خدماتی که با سازمان‌ها قرارداد داشته و به صورت واسطه با نیروهای ایثارگر قرارداد بسته و برای فرد بیمه پرداخت کرده باشند باید نسبت به تبدیل وضعیت ایثارگران اقدام نمایند.

نکته : تغییر و تبدیل وضعیت استخدامی آنها به معنای ارتقای جایگاه شغلی آنان نمی ‌باشد.

قانون شامل ایثارگران زیرمی شود:

جانبازان
آزادگان
فرزند و همسر شهید
فرزند و همسرجانبازان دارای درصد جانبازی ۲۵ وبیشتر ودرصد جانبازی کمتر از۲۵درصد
فرزند و همسر آزادگان دارای مدت اسارت یکسال و بیشترو مدت اسارت کمتر از یکسال
شخص رزمنده و فرزند و همسر وی با حداقل شش ماه سابقه حضور داوطلبانه یا حداقل هشت ماه حضور غیرداوطلبانه در جبهه
خواهر و برادر شهید

درصورت وجود شبهه و ابهام از نظر انطباق عنوان ایثارگری، احراز شرایط ، حسب مورد توسط بنیاد شهید وامورایثارگری وسازمان رزمندگان وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح انجام می شود.

فرآیند تبدیل وضعیت استخدامی ایثارگران

بارگذاری اطلاعات افراد درسامانه کارمند ایران توسط دستگاه مربوطه
بررسی‌های موضوع توسط کارگزینی، ذی‌حسابی و مدیریت دستگاه
ارجاع پرونده فرد به ستاد دستگاه مربوطه در تهران وتأیید آن توسط معاونت توسعه دستگاه
پرونده به کارتابل سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌ها ارجاع با بررسی‌های لازم کارشناسان حوزه منابع انسانی
تأیید نهایی وصدور شماره استخدامی

این قانون تا پایان اردیبهشت ماه سال آینده لازم‌الاجرا است.

درصورت داشتن شرایط لازم وعدم پذیرش واقدامات لازم جهت درخواست تبدیل وضعیت استخدامی ایثارگران می توانند اعتراض خود را با تقدیم دادخواست در سامانه ساجد به نشانی sajed.divan-edalat.ir ثبت نمایند.

براساس آرای دیوان عدالت اداری ،تکلیف قانونی مبنی بر تأمین نیاز استخدامی دستگاه های اجرایی از میان ایثارگران با سهمیه استخدامی بیست و پنج درصد و بالاتر واز میان فرزندان آنان تا سقف بیست و پنج درصد ، دلالت بر تبدیل وضع استخدامی کارکنان مذکور از قراردادی به رسمی ندارد.

توصیه می شود قبل از هراقدامی با مشاوره وهمراهی یک وکیل متخصص مجرب وبا تجربه اقدام نمایند که با تسلط به قوانین ومقررات وآیین نامه های استخدامی سازمان ها ودستگاه های اجرایی وبا ارائه راهکاری مناسب واقدامی درست وبه موقع می تواند با تنظیم دادخواستی حرفه ای وقوی وارائه ادله ومدارک اثبات وجود شرایط تبدیل وضعیت استخدامی ، سازمان را واداربه رعایت واجرای قوانین ومقررات نماید وبه نتیجه مطلوب دست یابد.

دستگاه‌هایی که اطلاعات کارمندان خود را درسامانه کارمند ایران وارد کرده اند می توانند دادخواست اعتراض خود را به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تقدیم نمایند.

نکته : به کارگیری نیروی انسانی جدید در دستگاه های اجرایی به جایگزینی نیروهایی که تبدیل وضعیت شده اند ممنوع است.

درصورت عدم اجرای قانون ورسیدگی و اجرای قوانین و مقررات ایثارگران می توانند با مشاوره و همراهی با یک وکیل متخصص و با تجربه و با تنظیم و ثبت دادخواست در سایت ساجد اعتراض خود را به دیوان عدالت اداری نقدیم و دستگاه‌های اجرایی را به اجرای قانون موظف نمایند.

یک دیدگاه در “وکیل تبدیل وضعیت ایثارگران”

  1. محسن

    سلام وقت شما بخیر
    ببخشید من اسفند ۱۴۰۰ شرکت پیمانکار اداره آب رفتم سرکار وپدرم جانباز ۱۰ درصد هستن آیا تبدیل وضعیت شامل من میشه

یک پیام بگذارید