کلانتری

آدرس و تلفن کلانتریهای تهران

۵/۵ - (۲ امتیاز)

آدرس و شماره تلفن کلانتری های تهران

یکی از قدیمی ترین اقدامات برای شکایت مراجعه به کلانتری ها و طرح شکایت در آنجا می باشد.در این روش افراد برای طرح شکایت خود ، به کلانتری مراجعه می نماید . در این خصوص ، باید گفت با توجه به اینکه ماموران کلانتری ، یکی از مهم ترین ضابطان دادگستری هستند و وظیفه حفظ نظم و امنیت جامعه را به عهده دارند ، بخشی از مراحل و فرایند رسیدگی به جرایم ، با کمک این ماموران به عمل می آید . لذا می توان گفت که یکی از مراحل شکایت ، از طریق کلانتری می باشد .شماره تلفن کلانتری ها و آدرس آنها در ذیل بیان گردیده است.

 

کلانتری ۱۰۱ تجریش
خیابان شهید باهنر – پایین تر از سه راه یاسر – کوچه همایونفر
تلفن ۲۲۷۱۱۰۱۳ -۲۲۷۱۲۰۲۸

کلانترى ۱۰۲ پاسداران
خیابان پاسداران – نبش نیستان دهم
تلفن ۲۲۵۴۷۴۲۶ – ۲۲۵۴۷۵۴۵

کلانترى ۱۰۳ گاندی
میدان ونک – خیابان گاندی
تلفن ۸۸۷۷۶۳۰۴ – ۸۸۷۷۶۸۶۸ – ۸۸۷۷۶۸۶۹- ۸۸۸۷۹۸۸۸

کلانترى ۱۰۴ عباس آباد
خیابان خرمشهر – میدان نیلوفر
تلفن ۸۸۷۶۴۰۴۵ – ۸۸۷۶۴۰۴۶ – ۸۸۷۶۵۰۲۲

کلانترى ۱۰۵ سنایی
خیابان میرزاى شیرازی – خیابان کامکار
تلفن ۸۸۸۲۲۵۸۰ – ۸۸۸۲۲۱۲۲

کلانترى ۱۰۶ نامجو
میدان گرگان – خیابان شهید نامجو
تلفن ۷۷۵۵۸۸۹۹ – ۷۷۵۴۱۲۶۶ – ۷۷۵۶۳۷۸۱ – ۷۳۹۴۸۱۷۰ – ۷۳۹۴۸۱۵۴

کلانترى ۱۰۷ فلسطین
خیابان طالقانی – بعد از تقاطع ولی عصر (عج) – روبروی بنیاد شهید
تلفن ۶۶۴۶۸۴۷۷ – ۶۶۴۰۷۱۵۲– ۶۶۴۶۶۲۴۰ – ۷۳۹۴۸۳۰

کلانترى ۱۰۸ نواب
خیابان آزادی – چهارراه نواب – روبروى راهنمایى و رانندگی
تلفن ۶۶۹۲۳۴۳۴ – ۶۳۹۵۷۳۰۴

کلانترى ۱۰۹ بهارستان
خیابان جمهوری – میدان بهارستان
تلفن ۳۳۹۰۰۰۰۰ – ۳۳۱۱۱۱۱۶ – ۷۳۹۴۸۱۰۴ – ۷۳۹۴۸۱۰۶

کلانترى ۱۱۰ شهدا
خیابان پیروزی – ایستگاه چهار صد دستگاه
تلفن ۳۳۹۱۳۷۹۴ – ۳۳۹۱۴۴۴۳ – ۳۳۳۱۳۰۴۰

کلانترى ۱۱۱ هفت چنار
خیابان کمیل – خیابان ابتکاری
تلفن ۵۵۷۱۹۸۳۰ – ۵۵۷۱۵۴۵۱ – ۵۵۷۱۷۰۳۰

کلانترى ۱۱۲ ابوسعید
میدان منیریه – خیابان ابوسعید
تلفن ۶۶۴۶۳۴۲۴ – ۶۶۴۶۸۷۷۷ – ۶۶۴۶۸۷۷۸

کلانترى ۱۱۳ بازار
چهارراه گلوبندک – خیابان ۱۵ خرداد – میدان ارگ
تلفن ۳۳۹۰۵۵۹۳ – ۳۳۹۰۵۵۹۱ – ۲۱۸۶۴۷۱۴

کلانترى ۱۱۴ غیاثی
میدان خراسان – میدان غیاثی
تلفن ۳۳۷۰۵۹۵۹ – ۳۳۷۰۸۸۸۸ – ۳۳۷۰۵۱۵۲

کلانترى ۱۱۵ رازی
میدان قزوین – خیابان قزوین – جنب شهردارى منطقه ۱۱
تلفن ۵۵۴۱۰۴۴۴ – ۶۳۹۸۴۴۷۰

کلانترى ۱۱۶ مولوی
چهارراه مولوی – بطرف میدان محمدیه – خیابان شهید اردستان
تلفن ۵۵۶۰۳۳۳۴ – ۵۵۶۳۱۸۱۸

کلانترى ۱۱۷ جوادیه
میدان بهمن – اواسط ۲۰مترى جوادیه
تلفن ۵۵۶۴۰۱۵۵ – ۵۵۶۴۳۰۱۵ – ۵۵۶۴۱۲۲۸ – ۶۳۹۸۱۵۵۷

کلانترى ۱۱۸ ستارخان
خیابان ستارخان – نبش حبیب الهی – خیابان هشتم دریان نو
تلفن ۶۶۵۰۹۷۹۸ – ۶۶۵۰۱۹۱۶ – ۶۳۹۵۷۲۰۴

کلانترى ۱۱۹ مهرآباد جنوبی
سرآسیاب مهرآباد – خیابان شمشیری – روبروى دانشگاه هوایی
تلفن ۶۶۶۹۹۹۹۸ – ۶۶۶۹۵۵۳۴ – ۶۶۶۹۵۵۳۵ – ۶۶۶۹۵۵۳۳

کلانترى ۱۲۰ سیدخندان
اتوبان رسالت – زیر پل سیدخندان – خیابان ابوذر غفاری
تلفن کلانتری  ۲۲۸۶۱۰۴۴

کلانترى ۱۲۱ سلیمانیه
خیابات پیروزی – خیابان سلیمانیه
تلفن ۳۳۱۷۵۶۵۲ – ۳۳۱۷۹۵۵۵ -۳۳۱۷۹۳۳۳

کلانترى ۱۲۲ دربند
تجریش – خیابان دربند – بالاتر ازمیدان دربند
تلفن ۲۲۷۱۱۰۰۴ – ۲۲۷۱۲۰۰۴

کلانتری۱۲۳ نیاوران
خیابان شهید باهنر- بعد ازایستگاه خوزستان
تلفن ۲۲۲۹۳۱۳۷ – ۲۲۲۹۰۰۵۵۰ – ۲۲۲۹۱۴۱۳

کلانترى ۱۲۴ قلهک
قلهک – خیابان دولت
تلفن ۲۲۶۴۸۱۸۳

کلانترى ۱۲۵ یوسف آباد
یوسف آباد – میدان سیدجمال الدین اسدآبادی
تلفن ۸۸۷۹۳۲۲۷ – ۸۸۰۶۰۹۱۵

کلانترى ۱۲۶ تهرانپارس
خیابان فرجام – چهارراه رشید – خیابان رشید
تلفن ۷۷۸۶۳۳۳۳ – ۷۷۸۶۴۲۲۲ – ۷۷۸۰۰۶۶۰

کلانترى ۱۲۷ نارمک
اتوبان رسالت – اول خیابان کرمان – جنب پمپ بنزین
تلفن ۷۷۸۹۷۱۷۱ – ۷۷۸۰۹۳۵۶ -۷۸۹۸۰۷۰ – ۲۱۸۶۵۰۰۳

کلانترى ۱۲۸ تهران نو
خیابان پنجم نیروى هوایی – بالاتر از فلکه دوم
تلفن ۷۷۲۸۹۹۷ – ۷۷۲۴۰۰۰ – ۲۱۸۶۷۷۵۴ – ۲۱۸۶۷۷۵۶

کلانترى ۱۲۹ جامی
خیابان ولیعصر – ابتداى خیابان جامی
تلفن ۶۶۴۰۳۹۸۱ – ۶۶۴۶۷۰۶۷ – ۶۳۹۸۱۵۳۶ – ۶۳۹۵۷۲۵۴

کلانترى ۱۳۰ نازى آباد
میدان بازار دوم
تلفن کلانتری ۵۵۰۶۰۹۶۶

کلانترى ۱۳۱ شهرری
شهرری – خیابان فدائیان اسلام – نرسیده به میدان شهرری
تلفن ۵۵۹۰۵۵۵۵ -۵۵۶۵۹۱۴۱- ۵۵۹۰۳۰۲۸

کلانترى ۱۳۲ نبرد
اتوبان شهید محلاتی – نبرد جنوبی – بالاتر از آتش‌نشانی
تلفن ۳۳۷۰۰۴۵۰ – ۳۳۷۰۹۵۹۹ – ۳۳۷۰۲۳۲۴

کلانترى ۱۳۳ شهرزیبا
خیابان آیت ا… کاشانی – مقابل مسجد نظام مافى ‌ـ انتهاى کوى کیهان
تلفن ۴۱۱۰۰۰۰ – ۴۱۱۳۹۴۸ – ۴۴۱۰۰۰۰۰

کلانترى ۱۳۴ شهرک قدس
شهرک قدس – فاز۱- خیابان ایران زمین – خیابان مهستان (فلامک)
تلفن ۸۰۸۳۱۳۱ – ۴۱۱۳۹۴۸ – ۸۰۸۸۵۴۱ – ۸۸۳۶۸۵۵۵ – ۲۱۸۶۸۸۷۴

کلانترى ۱۳۵ آزادی
میدان آزادی ابتداى جاده مخصوص کرج – مقابل پل فرودگاه
تلفن ۴۴۶۵۵۳۸۰ – ۴۴۶۵۵۸۵۹ – ۴۴۶۶۷۷۸۸

کلانترى ۱۳۶ فرجام
خیابان شهید آیت – خیابان فرجام – چهارراه ولیعصر- داخل ولیعصر
تلفن ۷۷۴۵۱۰۴۱ – ۷۷۴۵۱۰۹۳

کلانترى ۱۳۷ نصر (شهرآرا)
شهرآرا – خیابان سى وهفتم
تلفن ۸۸۲۵۶۰۲۰ – ۸۸۲۶۸۳۴۲ – ۸۸۲۷۳۰۴۰

کلانترى ۱۳۸ جنت آباد
جنت آباد – شاهین شهر شمالی – خیابان بهار
تلفن ۴۴۴۰۷۷۷۶ – ۴۴۴۱۶۰۹۰ – ۴۴۴۱۶۰۹۰

کلانترى ۱۳۹ مرزداران
شهرک ژاندارمری بلوار مرزداران ـ بلوار ایثار
تلفن ۴۴۲۱۷۴۹۴ – ۴۴۲۳۵۰۰۰

کلانتری ۱۴۰ باغ فیض
خیابان اشرفى اصفهانی – خیابان ناطق نوری
تلفن ۴۴۴۰۲۳۲۷ – ۴۴۴۰۹۷۷۷

کلانتری۱۴۱ شهرک راه‌آهن
شهرک راه آهن – خیابان امیر کبیر- ۳۵مترى گلها – یاس۷
تلفن ۴۴۷۰۲۳۲۷ -۴۴۷۱۲۳۲۷ – ۴۴۷۰۲۳۲۶

کلانترى ۱۴۲ کن
جاده سولقان – نرسیده به رودخانه
تلفن ۴۴۳۰۰۰۵۲ – ۴۴۳۰۴۰۰۴ – ۴۴۳۰۰۵۲۰ – ۴۴۳۱۵۵۹۹

کلانتری ۱۴۳ امامزاده داود
امامزاده داود
تلفن ۴۴۳۹۷۱۳۰

کلانترى ۱۴۴ جوادیه (تهرانپارس)
جاده آبعلی – سه راهى آزمایش
تلفن کلانتری ۷۷۳۴۸۱۶۴ – ۷۷۳۳۲۰۰۲ – ۷۷۹۶۴۱۱۱

کلانترى ۱۴۵ ونک
خیابان ونک – نرسیده به میدان شیخ بهایی
تلفن ۸۸۰۳۵۰۰۰ – ۸۸۰۳۳۳۱۶

کلانترى ۱۴۷ گلبرگ
خیابان گلبرگ شرقی – تقاطع اتوبان شهید باقری
تلفن کلانتری ۷۷۴۹۲۳۷۱ – ۷۷۴۹۱۲۹۸

کلانترى ۱۴۸ انقلاب اسلامی
خیابان انقلاب – مقابل وصال شیراز
تلفن ۶۶۴۶۸۴۵۵ – ۶۶۴۶۵۹۳۳ – ۶۶۴۸۳۰۰۴ – ۷۳۹۴۸۴۱۳ – ۷۳۹۴۸۴۱۴

کلانترى ۱۴۹ امامزاده حسن
خیابان نظام الملک

کلانترى ۱۵۰ تهرانسر
روبروى بلوارگلها
تلفن ۴۴۵۰۹۷۰۰ – ۴۴۵۶۲۰۰۰ – ۴۴۵۰۹۶۰۰

کلانترى ۱۵۱ یافت آباد
میدان الغدیر
تلفن ۶۶۸۱۱۶۱۶ – ۶۶۸۰۴۹۵۰

کلانترى ۱۵۲ خانى آباد نو
خیابان میثاق
تلفن ۵۵۰۰۰۱۸۰ – ۵۵۰۰۵۵۳۲۰ – ۵۵۸۶۳۵۳۵

کلانترى ۱۵۳ شهرک ولیعصر (عج)
خیابان یاران
تلفن ۶۶۲۳۴۴۴۴ – ۶۶۲۲۰۰۴۷

کلانترى ۱۵۴ چیتگر
جاده مخصوص کرج
تلفن ۴۴۱۹۷۰۰۱

کلانترى ۱۵۵
خیابان انقلاب – خیابان اردیبهشت – بالاتر ازجوان مهر
تلفن ۶۶۹۵۱۳۴۸

کلانترى ۱۵۶ افسریه
۱۵مترى دوم – نبش خیابان هفتم
تلفن کلانتری ۳۳۱۵۶۵۶۶ – ۳۳۱۵۶۶۶۵ – ۳۳۸۰۶۰۶۰

کلانترى ۱۵۷ هاشم آباد
جاده خاوران – بالاتر از میدان آقانور
تلفن ۳۳۸۷۶۰۶۰ – ۳۳۸۶۰۴۴۴

کلانترى ۱۵۸ کیانشهر
شهرک کیانشهر – خیابان کیخسرو
تلفن کلانتری ۳۳۸۸۷۱۷۱ – ۳۳۸۸۴۱۴۲

کلانتری ۱۵۹ بیسیم
میدان خراسان
تلفن ۳۳۰۳۵۰۵۰

کلانترى ۱۶۰ خزانه
خزانه بخارایى فلکه اول – خیابان مسجد جامع خزانه
تلفن ۵۵۰۶۰۲۰۵

کلانترى ۱۶۱ ابوذر
۲۰مترى فلاح – خیابان قفیلی
تلفن ۵۵۷۷۱۸۹۴ – ۵۵۷۰۵۳۵۳

کلانتری ۱۶۲ فشم
رودبارقصران – میدان فشم
تلفن کلانتری  ۲۶۵۰۲۰۲۴

کلانتری ۱۶۳ ولنجک
خیابان مقدس اردبیلی قبل ازتقاطع تابناک
تلفن ۲۲۰۴۴۶۲۷ – ۲۲۰۵۰۳۶۱ – ۲۲۰۴۱۷۹۶

کلانترى ۱۶۴ ازگل
جاده لشگرک – اول ورودى شهرک قائم
تلفن کلانتری ۲۲۴۴۹۳۹۷  – ۲۲۴۴۶۶۴۴

کلانترى ۱۶۵ لواسان
لواسان بزرگ ـ روستاى رستان
تلفن ۲۶۵۵۷۴۰۰

کلانترى ۱۶۶ لشگرک
لواسان کوچک – قبل ازپل فلزی
تلفن ۲۶۵۶۸۰۵۴

کلانترى ۱۶۷ دولت آباد
شهرری – جاده سوم ـ بالاتر ازچهارراه خط راه آهن ـ نرسیده به فلکه بزرگ
تلفن -۳۳۷۴۰۳۲۴ – ۳۳۳۸۸۸۰۰

کلانترى ۱۶۸ سیزده آبان
خیابان شهید رجایی – خیابان اصلى سیزده آبان
تلفن ۵۵۰۰۳۰۲۴ – ۵۵۰۳۸۸۸۸

کلانترى ۱۶۹ مشیریه
جاده خاوران – روبروى ترمینال خاوران – بعد ازپمپ بنزین
تلفن کلانتری ۳۳۸۱۵۹۵۵ – ۳۳۸۱۵۹۵۶ – ۳۳۱۵۳۱۱۰ – ۳۳۸۷۹۵۹۵

کلانترى ۱۷۰ کهریزک
جاده قدیم قم – بعد از بهشت زهرا – روبروى مخابرات کهریزک
تلفن ۵۵۲۰۱۵۵۰ – ۵۶۵۲۲۷۴۴

کلانترى ۱۷۱ صحن امام
اتوبان تهران – قم بعد از عوارضی
تلفن ۱۵- ۵۵۲۰۳۸۰۱ – ۵۵۲۲۷۴۹۸

کلانتری ۱۷۲ حضرت عبدالعظیم (ع)
شهرری
تلفن ۵۵۹۱۸۸۸۳

کلانترى ۱۷۳ امین آباد
جاده امین آباد – جنب بیمارستان روانپزشکى رازی
تلفن – ۳۳۹۸۰۸۹۸ – ۳۳۴۰۰۸۹۸-۳۳۴۰۱۰۲۰

کلانترى ۱۷۴ قیام دشت
جاده خاوران – شهرک قیام دشت ۴۰متری
تلفن کلانتری ۳۳۵۸۲۰۳۵

کلانترى ۱۷۵ باقرشهر
جاده قدیم قم – نرسیده به سه راهى بهشت زهرا
تلفن ۵۵۲۰۲۲۵۰ – ۵۵۲۰۱۵۶۴ – ۵۵۲۰۱۵۶۵

کلانترى ۱۷۶ حسن آباد
جاده قدیم قم – حسن آباد – بلوار امام خمینی
تلفن ۵۶۲۲۴۳۰۰

کلانترى ۱۷۷ خاورشهر
جاده خاوران- ‌خیابان اصلی شهرک خاورشهر
تلفن ۳۳۸۵۴۰۴۰

کلانترى ۱۹۰ شمس آباد
اتوبان رسالت – خیابان استاد بناى شمالی – میدان ملت
تلفن ۲۲۵۰۶۸۸۹ -۲۲۳۰۲۲۳۳ – ۲۲۳۰۲۲۳۴

کلانتری ۲۰۵ صحن امام (ره)
جاده قم
تلفن ۵۵۲۲۷۴۹۵

کلانتری ۲۰۶ بومهن
بومهن
تلفن ۷۶۲۳۷۴۰۰

کلانتری ۲۰۸ ترمینال جنوب
بزرگراه بعثت
تلفن ۵۵۱۸۵۴۴۸

کلانتری ۲۰۹ ترمینال غرب
میدان آزادی
تلفن  کلانتری ۴۴۶۷۱۶۱۹

کلانتری ۲۱۰ ترمینال شرق
خیابان دماوند
تلفن ۷۷۸۶۰۶۳۷

کلانتری ۲۱۱ قلعه نو خالصه
قلعه نو خالصه
تلفن ۳۶۶۹۲۱۲۱

آدرس کلانتری های تهران

 

مراحل شکایت در کلانتری

رسیدگی به جرایم و مجازات ها ، در دادسرا و دادگاه های کیفری صورت می گیرد . به این معنا که در عمده موارد ، پس از شکایت کردن ، رسیدگی مقدماتی به جرم مذکور ، توسط مقامات دادسرا همچون دادیار و بازپرس ، انجام گرفته و در شرایطی که شکایت ثبت شده ، مقرون به ادله و مستندات قانع کننده باشد ، شکواییه ، برای تکمیل رسیدگی و صدور حکم ، به دادگاه کیفری ارجاع می شود تا قاضی ، حکم صادر نماید .

اما گاهی ، برخی از افراد ، برای شکایت کردن از جرایمی که در معرض آن قرار گرفته اند ، اطلاعات لازم را نداشته و این سوال را مطرح می کنند که چگونه می توان از مرتکبان جرایم ، شکایت کرد . در پاسخ به این سوال ، باید گفت که اصولا شاکیان ، می توانند از سه روش مختلف ، اقدام به طرح شکایت از جرم رخ داده نمایند .

در اولین روش ، شاکی ، به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه می کند و با همراه داشتن مدارک لازم ، همچون شناسنامه و کارت ملی و نیز ، مدارکی که ثابت کننده موضوع شکایت هستند ، مراحل شکایت را انجام داده و پس از طرح شکایت ، اقدام به پیگیری موضوع شکایت خود می نماید .

 

در دومین روش ، شاکی ، به دادسرا مراجعه کرده و از این طریق ، شکایت می کند . در حال حاضر ، با توجه به فراگیر شدن استفاده از سامانه ثنا برای شکایت کردن ، معمولا شکایت از طریق دادسرا انجام نمی شود ؛ مگر در شهرهایی که کوچک هستند و شهروندان ، به سامانه ثنا دسترسی ندارند .

در سومین روش ، شاکی ، برای طرح شکایت خود ، به کلانتری مراجعه می نماید . در این خصوص ، باید گفت که ماموران کلانتری ، یکی از مهم ترین ضابطان دادگستری هستند که وظیفه حفظ نظم و امنیت جامعه را به عهده دارند . به همین دلیل ، بخشی از مراحل و فرایند رسیدگی به جرایم ، با کمک این ماموران به عمل می آید . لذا می توان گفت که یکی از مراحل شکایت ، از طریق کلانتری می باشد .

اما سوالی که مطرح می شود ، این است که شرایط و مراحل شکایت در کلانتری به چه صورت است ؟ در پاسخ به این سوال ، باید گفت که مراحل شکایت در کلانتری و اقدامات لازم پس از شکایت در کلانتری ، در ماده ۳۷ قانون آیین دادرسی کیفری ذکر شده است . بر اساس این ماده ، ضابطان قضایی ، از جمله ماموران کلانتری ، موظفند که شکایت های کتبی و یا حتی شکایت شفاهی را ، در همه زمان ها ، قبول کنند و این موضوع ، منوط به وجود شرایط خاصی نیست .

بر اساس این ماده ، مراحل شکایت در کلانتری ، به این صورت است که افراد ، با مراجعه به کلانتری ها ، شکایت خود را به صورت کتبی یا شفاهی ، ارائه می نمایند ؛ در شرایطی که شکایت در کلانتری ، به صورت شفاهی انجام شده باشد ، باید بر روی برگه صورتمجلس نوشته شده و شاکی ، ذیل آن را امضا نماید ، اما در شرایطی که شاکی ، نتواند ذیل شکواییه را امضا کرده یا اصلا سواد نداشته باشد ، مراتب در صورتمجلس نوشته شده و انطباق آن با شکایت ، تایید می شود .

اقدامات پس از شکایت در کلانتری

در قسمت قبل ، به بررسی این موضوع پرداخته شد که شرایط شکایت در کلانتری چیست و برای انجام مراحل شکایت در کلانتری ، چه اقداماتی باید انجام داد . همانطور که گفته شد ، مراحل ثبت شکایت در کلانتری ، به این صورت است که شاکی یا بزه دیده ، با مراجعه به یکی از کلانتری ها ، شکایت خود را به شکل کتبی یا شفاهی ، به ثبت می رساند . هرچند در حال حاضر ، معمولا ثبت شکواییه ، از طریق دفاتر خدمات الکترونیک قضایی به عمل می آید ، بر اساس قانون ، مقامات کلانتری ، موظف به پذیرش شکایت افراد هستند .

با این حال ، بر اساس قانون آیین دادرسی کیفری ، ماموران کلانتری ، صرفا وظیفه ثبت شکایت را به عهده داشته و مکلف هستند پس از دریافت شکایت ، پرونده را نزد دادستان که رئیس دادسرا می باشد ، ارسال نمایند ، تا تحقیقات مقدماتی در خصوص جرم صورت گیرد . بنابراین ، لازم است که شاکی ، پس از طرح شکایت خود در کلانتری ، برخی از مراحل و اقدامات را نیز طی نماید که در این قسمت ، به بررسی آن خواهیم پرداخت .

در حال حاضر ، پس از اینکه شاکی به کلانتری ، رجوع و مراحل شکایت در کلانتری را انجام داد ، ماموران کلانتری ، وی را راهنمایی می کنند که به یکی از شعب دادسرا ، مراجعه نموده و شکایت خود را ثبت نماید . در این شرایط ، شاکی ، می تواند به صورتجلسه یا گزارشی که ماموران کلانتری ، در خصوص شکایت وی ثبت کرده اند ، استناد کند و همانطور که می دانیم ، گزارش ضابطان دادگستری ، ارزش و اعتبار بالایی داشته و می تواند در اثبات دعاوی کیفری ، کمک کننده باشد .

یکی دیگر از اقدامات پس از ثبت شکایت در کلانتری ، مربوط به دریافت خسارت های وارده به شاکی می باشد . بر اساس ماده ۳۸ قانون آیین دادرسی کیفری ، ضابطان قضایی ، از جمله ماموران کلانتری ها ، موظف اند که شاکی را از حق درخواست جبران خسارت و یا خدمات مربوط به مشاوره های قضایی و معاضدت های حقوقی ، مطلع نمایند .

بنابراین ، در شرایطی که پس از انجام مراحل شکایت در کلانتری ، شاکی بخواهد ضرر و زیان ناشی از شکایت را مطالبه نماید یا اینکه از معاضدت های قضایی ، برای طی مراحل شکایت استفاده کند ، می بایست اطلاعات لازم را به وی بدهند . البته ، بر اساس ماده ۳۹ قانون مذکور ، ضابطان قضایی ، مکلفند که اظهارات شاکی در مورد ضرر و زیان هایی که وی وارد شده است را ، در گزارش خود به مراجع قضایی ، به ثبت برسانند .

لازم به ذکر است که پس از مطرح شدن شکایت در دادسرا ، لازم است خود شاکی ، برای پیگیری شکایت ، اقدامات دیگری نیز انجام دهد ؛ از جمله اینکه باید به سایت ثنا مراجعه نموده و حساب کاربری شخصی در این سامانه ایجاد کرده و سپس ، مراحل مربوط به احراز هویت خود را انجام دهد .

این اقدام ، از آن جهت پر اهمیت است که ارتباط میان شاکی و مراجع رسیدگی کننده به شکایت ، از طریق همین سامانه انجام می شود و کلیه ابلاغیه های مربوط به زمان تعیین شده برای رسیدگی ، اقدامات و مراحل انجام شده توسط دادسرا و دادگاه کیفری و همچنین ، رای صادره از طرف دادگاه ، از طریق همین سامانه ، به اطلاع شاکی خواهد رسید

 

مجموعه دفتر وکالت حق گرا

پیشنهاد می گردد در صورتی که اگر پرونده ای در دادگاه دارید و یا با شکایتی مواجه شده اید که از طریق کلانتری جلب شده اید با توجه به حق دسترسی به وکیل با مراجعه به یکی از نزدیکترین  دفتر وکالت حقوقی حق گرا در شمال ، دفتر وکالت شرق و یا دفتر وکالت حقوقی شعبه غرب  تهران ، دفتر مرکز شهر حق گرا  ، پیگیری موضوع دریافت مهریه را به وکلای با تجربه ما بسپارید تا وکلای ما بتوانند در احقاق حق به شما کمک نمایند. ما آماده ایم در انواع پرونده های مربوطه به خانواده،ملکی ، حقوقی ، جزایی و…در کنار شما باشیم

گروه وکلای حق گرا آماده است تا پرونده های مربوط به طلاق توافقی را از سرتاسر کشور و همچنین هم میهنان حاضر در سایر کشور ها را نیز پیگیری نموده و در سریعترین زمان ممکن ( حدود ۱۰ روز ) به نتیجه برساند.

یک پیام بگذارید